Zpívala si vlaštovička, že je konec léta
odlet ptactva, změny v přírodě
Co je co, jaké je to? ( geometrické tvary, označení rozměrů) Barevný svět – barvy a odstíny v našem okolí Vím, co k čemu patří, kolik je to ( významové kategorie, pravolevá orientace, manipulace, přiřazování)
Místo, kde žiji - moje vesnice a okolí
Naše rodina – u nás doma, koho máme rádi
Co dělají táta s mámou – práce dospělých
Jak to bylo pohádko? ( Vím, co je to za pohádku)
Hrajeme si na divadlo
Máme rádi knihy
Brzy přijde Mikuláš
Vánoce se blíží
Kdy už bude štědrý den?
Nový rok, tři králové
Mrzne a mrzne a mrzne
Zimní hry a sporty
Lesní zvěř v zimě
Ptáci v zimě
Hádej, hádej hádači
Adélka je nemocná (péče o své zdraví, ochrana před úrazem)
Od rána až do večera (co si oblékáme, obouváme, co rádi jíme, - u nás doma, naše rodina)
Z čeho je to? (Vlastnosti materiálů)
Různé tvary- co je hranaté, kulaté špičaté, co je dlouhé – krátké, cesty a labyrinty.
Šla muzika do světa – hudební nástroje
Přijel kmotr z Poličky - jarní hry, jaro na zahradě, pracovní nástroje na zahradě, počasí, změny v přírodě
Jaro probouzí stromy a zvířata
Velikonoce - svátky jara
Máj, zelená se háj
Jarní květiny. Pojďte se mnou na dvůr
Jedeme do Prahy- rozdíly: město, vesnice. Dopravní prostředky, signalizace na semaforu, dopravní značky, přechod pro chodce.
Všechny děti mají svátek – všichni jsme stejní a přece jiní
Těšíme se do školy
Pojďte se mnou do ZOO
Indiánské léto
Rozkvetlá louka – Hmyz, plazi, obojživelníci, znaky léta. (Téma vhodné svým rozsahem na dva týdny.)
Dítě poznává, že se lidé dorozumívají i jinými jazyky a že je možno se jim učit.
Zdravé prostředí je hodnota, se kterou se děti v MŠ pravidelně setkávají.Poznávají, které stránky mohou být zahrnuty pod tento pojem. Uplatňujeme metodu prožitkového učení, kdy se daným tématem zabýváme z různých pohledů, kdy se vše vzájemně prolíná a dítě vše skutečně prožije. K tématu se vracíme v písních, říkadlech, vyrábíme při pracovních činnostech, malujeme, znovu si povídáme.Vdětech pak prožitek zůstává trvaleji.
V průběhu integrovaných bloků se děti setkávají se základními požadavky na vzdělávání pro děti v předškolním věku. Bloky umožňují nabízet dětem nejrůznější činnosti, kdy vycházíme z přirozených vzdělávacích potřeb dětí, z touhy poznávat nové.