Zájmové činnosti

  • Podzimní procházka

    Zpívala si vlaštovička, že je konec léta
    odlet ptactva, změny v přírodě
     

  • Hledám, hledám míč

    Co je co, jaké je to? ( geometrické tvary, označení rozměrů) Barevný svět – barvy a odstíny v našem okolí Vím, co k čemu patří, kolik je to ( významové kategorie, pravolevá orientace, manipulace, přiřazování)
     

  • Kdo jsem a kde žiji

    Místo, kde žiji - moje vesnice a okolí

    Naše rodina – u nás doma, koho máme rádi

    Co dělají táta s mámou – práce dospělých

     

  • Z pohádky do pohádky

    Jak to bylo pohádko? ( Vím, co je to za pohádku)
    Hrajeme si na divadlo
    Máme rádi knihy
     

  • Advent

    Brzy přijde Mikuláš
    Vánoce se blíží
    Kdy už bude štědrý den?
     

  • To je všude krásně bílo

    Nový rok, tři králové 
    Mrzne a mrzne a mrzne 
    Zimní hry a sporty 
    Lesní zvěř v zimě 
    Ptáci v zimě

     

  • Svět kolem mě

    Hádej, hádej hádači 
    Adélka je nemocná (péče o své zdraví, ochrana před úrazem) 
    Od rána až do večera (co si oblékáme, obouváme, co rádi jíme, - u nás doma, naše rodina) 
    Z čeho je to? (Vlastnosti materiálů) 
    Různé tvary- co je hranaté, kulaté špičaté, co je dlouhé – krátké, cesty a labyrinty. 
    Šla muzika do světa – hudební nástroje

     

  • Jaro se probouzí

    Přijel kmotr z Poličky - jarní hry, jaro na zahradě, pracovní nástroje na zahradě, počasí, změny v přírodě
    Jaro probouzí stromy a zvířata
    Velikonoce - svátky jara
    Máj, zelená se háj
    Jarní květiny. Pojďte se mnou na dvůr

     

  • Těšíme se na prázdniny

    Jedeme do Prahy- rozdíly: město, vesnice. Dopravní prostředky, signalizace na semaforu, dopravní značky, přechod pro chodce. 
    Všechny děti mají svátek – všichni jsme stejní a přece jiní 
    Těšíme se do školy 
    Pojďte se mnou do ZOO 
    Indiánské léto 
    Rozkvetlá louka – Hmyz, plazi, obojživelníci, znaky léta. (Téma vhodné svým rozsahem na dva týdny.)

     

  • Jazykové chvilky s angličtinou

    Dítě poznává, že se lidé dorozumívají i jinými jazyky a že je možno se jim učit.

     

     

  • Environmentální činnosti

    Zdravé prostředí je hodnota, se kterou se děti v MŠ pravidelně setkávají.Poznávají, které stránky mohou být zahrnuty pod tento pojem. Uplatňujeme metodu prožitkového učení, kdy se daným tématem zabýváme z různých pohledů, kdy se vše vzájemně prolíná a dítě vše skutečně prožije. K tématu se vracíme v písních, říkadlech, vyrábíme při pracovních činnostech, malujeme, znovu si povídáme.Vdětech pak prožitek zůstává trvaleji.

  • Integrované bloky

    V průběhu integrovaných bloků se děti setkávají se základními požadavky na vzdělávání pro děti v předškolním věku. Bloky umožňují nabízet dětem nejrůznější činnosti, kdy vycházíme z přirozených vzdělávacích potřeb dětí, z touhy poznávat nové.